Wednesday, 1 August 2012

شمنیزم - قسمت دوم


قبل از شروع مطلب لازمه که به نکته ای اشاره کنم . علوم جادویی - مخصوصا مدل ارواح - علومی هستند کاملا تجربی و تمرین مدوام کلید اصلی موفقیت به حساب میاد. دلیل اصلی من برای عضویت در این فروم اول استفاده از تجربیات دیگران و دوم به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانسته های شخصی خودم هست. این تجربیات به هیچ وجه آسون به دست نیومده و حاصل سالها مطالعه و انجام تمرین های مختلف و مداومه و هدفم از به اشتراک گذاشتن رایگان اونها کمک به دوستان دیگه برای پیدا کردن حقیقته چون فکر می کنم دوستان عضو و علاقه مند در اینجا واقعا به دنبال حقیقت هستند. متاسفانه هیچ کدوم از دوستان در رابطه با سفر به جهان زیرین سوالی نپرسیدند و این به نظرم یا به خاطر موفقیت صد در صد در این مورده و یا اینکه هیچ کس به موضوع علاقه ای نداره و بنابراین به اشتراک گذاشتن تجربیات تنها حاصلش تلف کردن وقت و انرژی خواهد بود.و برای جلوگیری از این قضیه قرار رو بر این خواهم گذاشت که اگر دوستان سعی در اجرای این تمرینات نکنند و تنها به خوندن اکتفا کنند دلیلی برای ادامه ی بحث در مورد این موضوعات وجود نداره. بعد از مطالب ابتدایی و پایه به مطالب پیشرفته تر خواهم پرداخت و در صورت عدم آمادگی و عدم تمرین در موارد اولیه طرح مطالب پیشرفته کاملا بیهوده و خسته کننده است. مطمئن باشید اینکه شما الان در حال خوندن این متن هستید به هیچ وجه تصادفی نیست و علاقه به علوم جادویی و اصطلاحا قدم گذاشتن در این راه چیزی نیست که تصادفی و شانسی باشه.تفاوت کسانی که در این ضمینه موفق می شن و کسانی که تنها در سطح یک علاقه مند باقی می مونن تجربه و تمرین مداومه. اگر قصد ندارین به طور عملی به این موضوع بپردازید وقتتون رو تلف نکنید چون چیز مفیدی در اینجا پیدا نمی کنید و اما مطلب امشب ..

Runes


در مطلب قبل کمی در مورد Yggdrasil صحبت کردم. Yggdrasil نام درختیه که سه جهان رو به هم وصل می کنه و ستون اصلی و ارتباط دهنده ی جهانها در اکثر سیستمهای شمنیک به حساب میاد. در اغلب سیستمهای شمنیک این درخت نه جهان رو به هم وصل می کنه
اولین جهان به سمت بالا Asgard نامیده می شه . این جهان در جزیره ای بر روی روخانه ی Hvergelmir قرار گرفته که این رودخانه منبع اصلی Niflheim به حساب میاد که ریشه های Yggdrasil توی اون قرار گرفتنه اند.همچنین این رودخانه منبع اصلی یازده رودخانه ی کوچکتره . قصد ندارم در مورد این جهانها و موارد کاربردشون توضیح بدم چون مطلب خیلی زیاد می شه. دونستن همین مطلب کافیه که هر کدام از این جهانها دارای جغرافیا و خصوصیات مربوط به خودشون هستند و برای نتیجه گرفتن از هر کاری باید به جهان مربوط به اون سفر کرد 
جهانها دیگه در بالای آسگارد به این شرح هستند :
Vanaheim
Alfheim (Ljosalfheim)
اولین جهان از جهان وسط Midgardh نامیده می شه. Midgardh درست در وسط قرار گرفته و تمام جهانهای دیگه(چه بالا و چه پایین) قابل دسترسی از طریق Midgardh هستند.
Jotunheim
Nidavellier
Svartalfheim نخستین جهان از پایین به حساب میاد
Niflheim
Hel 



تمام این جهانها توسط Yggdrasil به هم وصل می شن



بعد از سفر به جهان زیرین یا بالا و بعد از آشنایی با مختصات و نحوه ی سفر در هر کدوم از این جهانها نوبت به زبان و نحوه ی ارتباط در هر کدوم از جهانها می رسیم. روشهای زیادی برای ارتباط با موجودات و ارواح در جهانهای مختلف وجود داره.یکی از قدیمی ترین این زبانها الفبای رونیک Runes Alphabet هست .



الفبای رون شامل 24 حرفه که هر کدوم از این حروف دارای انرژی و سمبل مخصوص به خودشون هستند و معنی خاصی دارند. در اینجا لفبای رونیک رو به معنی هاشون به طور اختصاری می بینیم:



[



هر کدوم از این سمبل ها با توجه به محل به کارگیری و نحوه ی استفاده می تونن باعث تغییرات فیزیکی در جهان مادی به نحوه غیر قابل باوری بشن و یکی از مهمترین ابزارها برای ایجاد تغییرات مادی به کمک جادو به حساب میان.



نحوه ی استفاده و به کارگیری رون ها بسیار مفصله و زمان زیادی رو می بره که اصلا قصد ندارم بهش وارد بشم ولی موضوع رو با یک مثال روشن تر می کنم:
یکی از دوستانم که تخصص اصلیش الفبای رونیک هست موضوعی رو در تجربیات شخصی در سفر جهانهای مختلف کشف کرده و اون استفاده از رونز در سفر به جهانهای مختلفه که بحث اصلی ماست. امروز به یکی از رون ها که در سفر به جهانهای مختلف خیلی مفیده می پردازم 
در مطلب قبل توضیح کوتاهی در مورد عملکرد مغز انسان دادم. مغز ما به خاطر حجم عظیمی از اطلاعات که در هر ثانیه از طریق حواس پنج گانه در یافت می کنه مجبوره برای محافظت از خودش و پردازش اطلاعات مورد نیاز ما قسمت زیادی از ورودی ها رو فیلتر کنه و دقیقا مثل رادیو یی که طول موج خاصی رو می گیره عمل کنه
ما می تونیم به وسیله ابزاهای زیادی این تنظیم رو عوض کنیم ویکی از اون ابزارها صدا و لرزش هست
هر کدوم از حروف الفبای رونیک دارای صدا و محل مخصوص به خودش در جدول الفبای رون هاست و همین صدا و محل در واقع تعیین کننده ی عملکرد اون رون به حساب میاد
آیواز یکی از رونهای الفبای رونیک هست که مربوط به جهان ارواح (مخصوصا جهان زیرین) و نماینده ی ایگدراسیل (درخت انرژی) به حساب میاد . 
اصلی ترین کاربرد این رون در کمک به رفتن و برگشتن ساده تر و سریعتر در حین سفره. برای استفاده از این رون باید کسی که در حال نواختن درام هست این رون رو با صدای نه بلند و نه آهسته تکرار کنه. صوت مربوط به آیواز به این صورت ادا می شه : آییییی (آی با کمی کشش روی ی)
از اونجایی که این رون به ردیف دوم در جدول الفبای رونیک تعلق داره باید دقت کرد که در صورت استفاده از این رون باید نحوه ی درام به صورت دو ضرب ( و نه یک ضرب که در حالت عادی به کار می ره) باشه یعنی دو ضربه ی پشت سر هم در واقع یک ضربه به حساب میاد و در حین درام باید این رون تکرار بشه



شکل ایواز 




برای نوشتن طلسم و فعال کردن رونز به صورت مادی معمولا از استخوان انسان یا حیوانات به همراه خون نویسنده ی طلسم استفاده می شه که بعد ازیک سری مراسم باید انرژی مربوط به اون رون به طلسم منتقل بشه (وایکینگها با استفاده از جمجمه ی اسب و الفبای رونیک دشمنانشون رو طلسم می کردند)



فکر می کنم تا اینجا مطالبی کلی در مورد الفبای رونیک رو مطرح کردم . به علت امکان استفاده ی نادرست و غیر مسئولانه از این ابزار متاسفانه نمی تونم توضیحی در مورد نحوه ی نوشتن و فعال کردن طلسم در اینجا بدم اما اگر دوستان بتونن علاقه ی خودشون رو با انجام تمرینات نشون بدن حتما در آینده به این قسمت هم خواهم پرداخت.